VG om «På innsiden»-suksessen: - Helt fantastisk

Over 9 millioner startede videostrømmer på to og en halv måned. Serien om det indre livet i klubben har slått bedre an enn både VG og LSK hadde våget å håpe på.

Annonse:

Siden begynnelsen av mars har Arilas Berg Ould-Saada og Håvard Rønning (bildet), innimellom akkompagnert av andre VG-kollegaer, vært flue på veggen i LSK-miljøet. Fungerende sportssjef i VG, Eirik Borud, er strålende fornøyd med både innholdet og responsen fra publikum.

- Til nå har over 9 millioner videostrømmer blitt startet. Vi har hatt cirka 40 000 unike brukere i snitt per dag. Og de startede strømmene har et snitt på 33 sekunder i visningstid. Dette er meget gode tall, sier Borud.

Med andre ord: Det er ikke bare Lillestrøm-tilhengerne som følger innslagene om spillere og støtteapparat i LSK.

- Denne serien har gitt seerne et unikt innblikk på innsiden av en norsk fotballklubb. Og på tallene ser det ut til at seerne liker å følge med på det som skjer i LSK.

Borud mener både formatet og åpenheten fra klubbens side er barrierebrytende. Serien lages i samarbeid med Discovery, og en uke-oppsummering av «På innsiden» sendes på Eurosport etter «Fotballrunden» søndag kveld.

- LSK har gitt oss en helt ekstraordinær tilgang. Mens tidligere reality-serier har kommet i en forsinket, redigert utgave, får seerne her følge LSK så tett opptil live som mulig. Det er helt fantastisk at LSK er så åpne og byr på det indre livet på denne måten. Vi tror også «På innsiden» har hatt en positiv effekt på den generelle interessen for Eliteserien, sier Eirik Borud.

Her kan du se klippene fra «På innsiden»!

Daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb, Robert Lauritsen, er også meget fornøyd med prosjektet. Etter hjemmekampen mot Odd 10. juni skal det hele evalueres av begge parter før man avgjør om man fullfører samarbeidet fra august og ut sesongen.

- Historien har vist at LSK ofte har utfordret det etablerte og gått nye veier, og dette er nok et eksempel på det. Dette prosjektet bidrar til å sette LSK på kartet, og det er med på å skape liv og engasjement rundt klubben. Ikke minst gir det publikum kunnskap om LSK. Vi har en strålende spillergruppe som har vist seg som gode ambassadører. Og både Arne Erlandsen og støtteapparatet har virkelig bydd på seg selv med å åpne slusene - også når det har gått tungt sportslig. Vi er også glade for å nå ut til nye målgrupper. Det er stas å høre at supportere fra andre klubber liker serien, sier Lauritsen.

Klar for ny tungvektskamp? Her kan du kjøpe billetter til cupkampen mot Brann onsdag 30. mai!

Annonse fra Eliteserien: