Instagram-gigant på Åråsen: Flere millioner fikk med seg derbyet

Millioner av seere over hele verden tok del i derbyet mellom Lillestrøm og Vålerenga gjennom den internasjonale Instagram-giganten 433.

Annonse:

Med hele 23,7 millioner følgere på Instagram har 433 en helt unik SoMe-posisjon blant klodens mange fotballsupportere. Sist helg sendte 433 to mann til Norge for å dokumentere Lillestrøm - Vålerenga på lørdag, og Rosenborg - Molde på søndag.

Her kan du se 433s Instagram-story fra Lillestrøm - Vålerenga på Åråsen!

Ifølge 433 genererte de to storyene på Åråsen og Lerkendal over 60 millioner visninger.

- Det er veldig bra at det er interesse for å vise fram norske derbyer også utenfor landegrensene, og det betyr naturligvis mye for produktet Eliteserien. 433 er en veldig populær mediekanal, ikke minst for et yngre publikum, og det merket vi tydelig underveis, sier Martin Ygre, markedssjef for merkevare og CRM i Norsk Toppfotball.

Også den britiske fotografen Jerry Lyons var til stede for å dokumentere derbyet mellom Lillestrøm og Vålerenga. Noen av hans bilder kan du ser her!

Her kan du se video-sammendrag fra Lillestrøm - Vålerenga:


Annonse fra Eliteserien: