Fortsetter som draktsponsor - nå som Creative Heads

Digitalbyrået Optus og Abtin Rahmanian (til venstre) slår seg sammen med reklamebyrået Bajasen og Franck Bjaanes (til høyre) - og etablerer selskapet Creative Heads. Samtidig har det nye byrået inngått en treårig samarbeidsavtale med LSK.

Annonse:

To av Romerikes største byråer, reklamebyrået Bajasen og digitalbyrået Optus, har lenge kjempet om de samme kundene. Nå slår de to miljøene seg sammen og skal levere resultatfokusert markedsføring under et nytt, felles merkenavn; Creative Heads.
Det nye byrået får 19 ansatte og har allerede flyttet inn i nye lokaler i Hvamsvingen vis-à-vis Olavsgaard Hotell på Skjetten.

Samtidig tar det nye selskapet plass på armen på årets LSK-drakt.

- Vårt mål er å være en dominerende aktør innen markedsføring på Romerike, da er det klart vi skal være med videre som LSK sin partner. LSK er Romerikes største merkevare, og vi skal skal fortsatt være med å hjelpe klubben nå sine mål. Derfor har vi signert en ny treårsavtale, forteller Franck Bjaanes (kreativ leder) og Abtin Rahmanian (daglig leder) i det nye firmaet Creative Heads AS.

LSKs sponsornettverk viser nok en gang at det å bygge gode relasjoner over tid kan skape gode business-muligheter, men det er vel første gang at to selskaper fra poolen velger å slå seg sammen for å bli enda sterkere sammen.

- Creative Heads handler først og fremst om en overbevisning om at flere kreative hoder tenker enda bedre når de jobber sammen. Da vi traff gjengen i Optus merket vi at energien og idéene blomstret. Med ulik bakgrunn og kunnskap utfyller vi hverandre perfekt, og skaper på den måten de beste resultatene for kundene våre, sier Bjaanes.

De tradisjonelle reklamebyråene har de siste årene møtt tøff konkurranse fra nye, digitale miljøer når det gjelder å skape salg og profilere merkevarer. Samtidig har digitalbyråene fått øynene opp for viktigheten av gode kommunikasjonskonsepter, og kreative uttak på tvers av ulike plattformer og kanaler. Med Creative Heads satser de to tidligere selskapene på at de sammen vil skape et slagkraftig og unikt miljø på Romerike som kan tilby alle tjenester man forventer av et moderne markedsføringsbyrå, samtidig som man beholder den folkelige og lokale tilknytningen som er blitt bygget opp over mange år. I tillegg til reklametjenester og performance marketing vil det nye byrået også kunne tilby produksjon av foto, film og podcast fra eget studio.

- Hva får en som kunde hos Creative Heads nå som en ikke fikk før?

- Først å fremst en mye bredere kompetanse under samme tak. Vi foretrekker effektiv kommunikasjon som virker, og da må det jobbes godt med gode ideer og en målrettet plan i forkant. Det hele pakkes inn i et godt design. Vi utfordrer deg og hjelper deg, sånn at målene dine skal nåes og du får den oppmerksomheten du fortjener. For oppmerksomhet som treffer, og kommunikasjon som konverterer og skaper resultater, det er det som driver oss. Styrkene våre er gode konsepter, bra design, skape synlighet og legge opp de riktige kampanjene som skaper konverteringer og salg i tråd med målene som settes. Creative Heads er et navn som gjenspeiler vårt tankesett, det er menneskene i selskapet som er den virkelige verdien vår, sier lederduoen.

- For oss handler det ikke om å bli størst, men om å skape et byrå som er rigget for fremtiden, og som vil overleve i det lange løp. Det viktigste er tross alt ikke hvem vi vil være, men hva kundene ønsker og trenger. Nå skal vi fylle det ledige tomrommet på Romerike, før vi løfter blikket og er klare for å kapre resten av landet, sier daglig leder Abtin Rahmanian.

Og tillegger:

- LSK-poolen er et viktig satsningsområde, og vi gleder oss til å ta fatt på dette sammen - og ikke minst så gleder vi oss til å møtes igjen så snart det lar seg gjøre. 

Se video-intervju med Franck Bjaanes og Abtin Rahmanian:


Se promo-film fra Creative Heads:


Annonse fra Eliteserien: