
En god story: Gobi og LSK inngår partnerskap
Har du lagt merke til de fiffige video-boblene som den siste tida er blitt publisert på lsk.no og i nyhetsbrevene fra Fuglafamilien? Med partnerskapet med Gobi Stories håper vi å kunne levere mer levende innhold gjennom story-formatet i 2022.
Gobi er et norsk teknologiselskap med utspring fra NTNU-miljøet i Trondheim som har utviklet en teknologi som gjør det mulig å publisere «stories» på nettsider.
Nå har selskapet inngått en partneravtale med LSK, og vi er allerede godt i gang med å benytte oss av stories-formatet på våre nettsider og i nyhetsbrevene.
Gründer og daglig leder Kristoffer Lande (til venstre på bildet) og partneransvarlig David Salvail (i midten) er svært fornøyd med at selskapet i år er blitt sølvpartner i Lillestrøm Sportsklubb.
- Gjennom vår teknologi håper vi at omgivelsene kommer enda tettere på LSK-miljøet og at spillergruppa blir mer tilgjengelig for fansen. Med sine mange profiler og sterke posisjon har LSK alle muligheter til å dyrke og utvikle story-formatet på sine nettsider. Vi ser fram til å bli bedre kjent med både laget og sponsornettverket. Vi rakk å få med oss noen kamper på Åråsen allerede i fjor, og jeg må si at jeg ble imponert over prestasjonene. Ikke minst er det morsomt for meg som trønder å kunne fortsette å følge Helland og Åsen, sier Lande med et smil.
Her kan du besøke nettsiden til Gobi Stories!
- Ved bruk av story-formatet til Gobi Stories kan vi lettere lage levende innhold både på lsk.no og i nyhetsbrevene som vi sender til hele Fuglafamilien. Mads Hedenstad Christiansen har allerede lovet å gi LSK-tilhengerne noen innblikk fra den kommende treningsleiren i Marbella. Vi gleder oss til å samarbeide med Kristoffer og de andre flinke folka i Gobi, sier kommunikasjonsansvarlig i LSK, Morten Stokstad.
Gobi Stories har hatt stor vekst de siste årene, og håper å vokse ytterligere både nasjonalt og internasjonalt.
- I to år på rad har vi tredoblet inntektene våre, og vi ser at det blir mer og mer viktig for mange bedrifter å ta i bruk formatet fra sosiale medier inn på egne plattformer. I fjor fikk vi våre første internasjonale kunder, og i år er den store planen å fortsette veksten internasjonalt fra våre kontorer i Oslo, sier Kristoffer Lande.
Ikke meldt deg inn i Fuglafamilien ennå? Det kan du gjøre her!
Her kan du se intervjuet vi gjorde med Tom Lund før jul i Gobi Stories-format:
God stemning etter seieren over RBK i fjor:
Pål-André Helland om story-formatet: