Coca-Cola og LSK signerte ny treårsavtale

Coca-Colas Jonas Olsson og Lillestrøms Robert Lauritsen tok seg en skål for å markere at den mangeårige avtalen forlenges - og utvikles - til å gjelde ut 2022.

Annonse:

- For oss er det magisk at Coca-Cola viderefører sin avtale. Coca-Cola har vært med LSK siden 2002, og vi kan med stolthet glede oss over at de blir en sentral og viktig partner for oss de tre neste årene. Ikke bare sørger Coca-Cola for at publikum på Åråsen og i LSK-Hallen får lesket seg med deres sterke merkevarer, men de er også svært aktive i vårt nettverk og bidrar til at vi utvikler oss som sponsorobjekt. Nytt i avtalen denne gang, er at de nå også skal sørge for at spillerne våre skal kunne drikke sportsdrikken Monster Hydro i forbindelse med sin aktivitet, sier daglig leder Robert Lauritsen.

Les også: Se Lennartssons hilsen til fansen før Godset-kampen

Sponsorship & Events-manager Jonas Olsson i Coca-Cola European Partners er også godt fornøyd med at samarbeidet både blir videreført og videreutviklet.

- For vår del har det i mange år handlet om et langvarig partnerskap med fotball generelt, både på topp og bredde. Vi har hatt et langt og bra samarbeid med Lillestrøm, og begge parter var enige om at vi ønsket å fornye avtalen som var i ferd med å gå ut. Det var egentlig ikke så mye å tenke på, vi ønsker å fortsette det gode samarbeidet. Dessuten er Lillestrøm  en av våre lokale klubber i og med at vi har hovedkontoret vårt på Lørenskog. Det er viktig for oss at våre produkter er tilgjengelig både for publikum på kamper, men også for spillere, ansatte og gjester på Åråsen hver eneste dag. Og vi er jo mye mer enn Coca Cola. Vi har en bred portefølje av produkter, innen kategorien kalde og varme drikker. Vi er glade for å ha signert en ny treårsavtale, sier Jonas Olsson.

- Hvilke fordeler får bedriften din av å være med i LSKs sponsornettverk?

- Vi har fått inn en del nye kaffe-kunder på bedriftsmarkedet gjennom Lillestrøms sponsornettverk. Det er et marked vi er størst på i Norge, og vi ønsker naturligvis at enda flere bruker vår kvalitetskaffe Chaqwa. Spillerne drikker også vår sportsdrikke Monster Hydro, noe vi setter pris på. Vi er i det hele tatt opptatt av at hele LSK-familien får ta del i våre produkter. Generelt er vi opptatt av å utnytte alle fordelene sponsornettverket gir oss, det gjelder også konferansedelen på Åråsen.

- Lillestrøm spesielt og Romerike generelt er i voldsom vekst. Hva har det å si for deres engasjement i LSK?

- Vi ønsker å være til stede over hele landet, og det er naturligvis viktig for oss å samarbeide med et sterkt lokalt merkenavn som LSK på Romerike. Samtidig er det gledelig for oss at LSK velger oss i Coca-Cola som samarbeidspartner innen kategorien kalde og varme drikker.

- Hvilke mål har du på vegne av både egen bedrift og LSK for det videre samarbeidet?

- Vi har en målsetning om å øke publikumsopplevelsen sammen med LSK og de andre partnere på Åråsen. Vi har en bred portefølje av kalde og varme drikker som vi vet publikum setter pris på. For oss er det viktig at dem som besøker Åråsen skal gå derifra med en god følelse rundt arrangement, tenker da ikke på det sportslige, men alt annet - og ikke minst kioskopplevelsen. Dessuten håper vi så klart på enda flere tilskuere i fremtiden, noe som avhenger både av arrangement og sportslige resultater. Vi ønsker også å være en god sparringpartner med alle som jobber i og rundt LSK. En god partner, rett og slett.

- Hva er din største LSK-opplevelse som partner?

- Jeg var på cupfinalen for to år siden, og det var veldig gøy. En skikkelig morsom fotballkamp og fantastisk stemning.

Her kan du kjøpe billett til Lillestrøm - Vålerenga lørdag 26. oktober!

Coca-Cola jobber også aktivt med sitt bærekraft-prosjekt «This is forward» - som støtter opp om FNs bærekraft-mål, og der Coca-Cola hever ambisjonsnivået:

- Vann: Har redusert vannforbruket fra 2,3 liter per liter produsert til 1,3 liter. Vann er vår viktigste ressurs. Vi reduserer vannforbruket i hele verdikjeden.

- Klima: Investerer i 100 el-biler og 150 ladepunkter. Vi skal redusere utslippene og fotavtrykket fra hele verdikjeden.

- Produksjon: Våre leverandører må følge våre bærekrafts-prinsipper, slik kan vi bidra til å gjøre leverandørindustrien mer bærekraftig

- Innen 2025 har vi satt som mål å samle inn 100 % av flaskene og boksene vi sender ut i markedet

- Vi har som mål å benytte 100 % resirkulert plast i all vår emballasje – vi vil nå 50 % innen 2023

- I Q1 2020 lanserer vi Telemark by Bonaqua med 100 % resirkulert plastflaske

- Siden 2013 har vi redusert sukker fra våre drikker med 25 % tilsvarende 6600 tonn.  80 prosent av våre nylanseringer de siste tre årene har vært produkter helt uten sukker eller med redusert sukkerinnhold. Dette arbeidet fortsetter i 2020 med økt intensitet. Norge leder for øvrig an i skiftet mot sukkerfritt og har nå en sukkerfriandel på 55 prosent, drevet av drikkevareindustriens fokus på produktutvikling, markedsføring, og samarbeid med handelen.

Her kan du lese mer om «This is forward»!

Annonse fra Eliteserien: