Bajasen og OKS med heftig "budrunde" – 8.673 solgte billetter nå!

De holder begge til i det gamle Tandberg-bygget på Hvam, og når den ene kjøpte flere billetter enn den andre ble det en "budrunde" uten like mellom Bajasen og OKS.

Annonse:

LSK sitt reklamebyrå, Bajasen, har i en årrekke vært med å utvikle merkevaren LSK og vært å se som draktsponsor for LSK, men det stopper ikke der. Nå har de kjøpt 100, nei 111, nei 120 billetter til #SOFAKAMPREKORD etter en heftig budrunde mot "nabo" OKS.

- Vi er jo glade i å skape litt bajaseri her på huset. Så når vi først skal være sponsor, så får vi gjøre det skikkelig og være med på det som dukker opp!

Det sier Franck Bjaanes, kreativ leder og eier av Bajasen. Det at de er med på det som dukker opp, er det liten tvil om. For underveis i intervjuet kom det plutselig melding fra OKS om at de høynet billettkjøpet til Bajasen. En morsom "budrunde" startet og endte med 120 billetter både til Bajasen og til OKS. Pastor ved OKS, Thomas Ålekjær, syntes det ble en morsom "kamp" mot nabobedriften.

- For å være ærlig, og det er man jo i kirken, så tok konkurranseinstinktet litt over nå. Men det er sånn det skal være. Vi skal stå sammen med Bajasen å heie hverandre frem, både på matta, i billettlukene og i livet forøvrig. Så får det være greit at den lille billett konkurransen endte uavgjort i dag.

Ålekjær synes det å se hvordan Sportsklubben har jobbet i den siste tiden har vært både flott og hjertevarmt.

- Når du ser en klubb, og en by stå samlet slik LSK har gjort gjennom pandemien varmer det et aldrende hjerte. Det er virkelig flott å se at dugnadsånden lever og at vi står sammen for fremtiden.

Daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb, Robert Lauritsen, skjønte ikke hva som foregikk da "budene" tikket inn på telefonen.

- Et lite øyeblikk trodde jeg at noen hadde meldt inn nummeret mitt til en budrunde på en leilighet oppe på Hvam. For det rant inn med billetter både fra Bajasen og OKS. Den ene mer enn den andre til de endte på 120 hver.

Bjaanes og Bajasen håper at flere bedrifter skal følge i deres og OKS sine spor i timene som kommer.

- Dette har vært en morsom og kreativ måte å støtte byen og klubben på. Så nå håper vi at flere bedrifter utfordrer hverandre og får pushet billettsalget til ny publikumsrekord!

Annonse fra Eliteserien: